Categorieën opnieuw indelen voor betere vindbaarheid

Vorige maand hebben we bij een mooi media bedrijf een gesprek gehad over onze website. Een van de dingen die zij aankaarten was dat we geen SEA (Search Engine Advertising) vriendelijke categorieën gebruikten. Ze bedoelden dat wij bijvoorbeeld een categorie hadden met eten en drinken waaronder wij het campingbestek hadden geplaatst en bijvoorbeeld een survivalbord. En dan denk je van als iemand op onze site komt kan hij daar prima zijn spullen vinden toch….maar hij moet natuurlijk wel eerst op je site komen. En dan zoek je als klant zijnde niet naar eten en drinken…..

Ok dat was wel duidelijk ja, maar dan moet je zelf aan de bak. En wat is dan wel handig om mensen op je site uit te laten komen waardoor ze uiteindelijk een mooie keuze kunnen maken. Wij hebben een paar weken zitten puzzelen en langzaam maar zeker het één en ander omgezet en aangepast.

We hebben duidelijkere hoofdcategorieën gemaakt en ook betere subcategorieën. Hiermee zouden we in de zoekmachines van Google beter vindbaar moeten zijn en dus ook meer klanten die op de juiste pagina’s uitkomen moeten krijgen.

Het enigste nadeel is dat google er even over doet om dit te ontdekken, wij hopen dus dat dit snel opgepakt wordt zodat we weer beter zichtbaar zullen zijn in de zoekresultaten van google en hopen jullie als klanten een betere en duidelijkere structuur te geven in welke categorieën je moet zoeken.

Deel dit bericht

Opmerkingen (0)

Geen opmerkingen op dit moment